6 ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند)

سایت روانشناسی عشق ماندگار...

6 ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند)

m
سایت روانشناسی عشق ماندگار...

6 ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند (و استفاده میکنند)

 

شش ابزار فوق سری روانشناسی که فقط افراد فوق حرفه ای از آن خبر دارند و استفاده میکنند

 

اگر بتوانیم نحوه کارکرد مغزمان را درک کنیم (علم روانشناسی) پس حتما میتوانیم از آن به نفع خودمان استفاده کنیم…

تحقیقات و پژوهش های فراوانی در مورد اینکه انسان چطور زندگی میکند، چرا بعضی از فعالیت های روزانه اش را انتخاب میکند، چرا میخوابد و … انجام شده است. اگر میخواهید تغییرات اساسی در زندگی (یا هر سیستمی) ایجاد کنید ابتدا نیاز دارید نحوه کارکرد آنرا درک کنید. دلیل انجام بعضی از فعالیت ها و وانکش های ما چیست؟ این کلید حل مسئله است.

البته، البته و البته… درک ساز و کار فقط 50% ماجراست.
زمانی که روش های متنوع ای را که مغز انسان سعی در استفاده از آنها میکند تا ذهنیت هایی را ایجاد کند، تصمیمی را سبک سنگین کند و ناخودآگاه داده ها را پردازش کند، شما شانس بزرگی خواهید داشت تا از این امتیاز (درک کارکرد) استفاده کنید و آنرا به سمت دست یابی به خواسته هایتان تغییر مسیر دهید.

برای مثال فرض کنید شما از عوامل پشت صحنه یک فیلم باشید، به راحتی میتوانید بازیگران، دکوراسیون و حتی داستان فیلم را تغییر دهید تا اینکه فقط یک تماشاگر باشید که تنها ابزاری که در دست دارد ،امید است.

شما در این مقاله 6 ابزار قدرتمند (و فوق سری) روانشناسی را خواهید خواند؛
ابزاری که شرکت های بزرگ به راحتی با استخدام چند روانشناس زبده سعی میکنند با ایجاد تغییراتی در آگهی هایشان و یا نحوه ارائه محصولاتشان در تصمیم گیری مشتریان در جهت خرید محصولاتشان، انتخاب برند شان و از همه مهم تر اعتماد به برندشان از این علم استفاده میکنند.

کارآفرینان بزرگ نیز یکی از دلایل اشتیاق فراوانشان به خواندن کتاب های روانشناسی یادگیری و استفاده از این ابزارهای روانشناسی برای بالا بردن کارایی، استفاده مفید از زمان و اتخاذ بهترین تصمیم ها در زندگیشان است.

شما نیز در این مقاله با آشنا شدن با این 6 ابزار روانشناسی تغییراتی شگرف در زندگیتان پدید خواهید آورد. طوری که نگرش تان نسبت به جهان تغییر خواهد کرد و بسیاری از علائم و نشانه هایی که شرکت ها و برند های بزرگ تجاری و شخصی دنیا از آن استفاده میکنند را نیز کشف خواهید کرد.

هشدار ! اگر مایل نیستید زندگی بهتر و مرفه تری داشته باشید به خواندن این مطلب ادامه ندهید.

ابزار شماره 1 : اثر پرات-فال
تنها زمانی میزان دوست داشتنی بودن شما افزایش پیدا میکند که کامل نباشید.

نگران نباشید اگر هنگام سخنرانی توپوق زدید یا اگر در اولین برخورد هنگام صرف چایی دست تان به فنجان چایی خورد و تمام چایی را ریختید، این اتفاق ها تماما به نفع شماست(!) اگر آنها را در مقابل طرفین مقابلتان قبول کنید و طوری وانمود نکنید و فردی کامل و بدون خطا هستید.

اثر پرات فال چنین قدرتی دارد که اشتباهات شما را دلیلی برای دوست داشتنی بودن شما نزد دیگران تبدیل میکند.
تحقیقات نشان داده افرادی که کمتر مرتکب اشتباه میشوند معمولا افراد دوست داشتنی نیستند، برای مثال زمان مدرسه تان را بیاد بیاورید، افرادی که کمترین خطایی در دوران مدرسه ازشان سر نمیزد دقیقا کمتر دوست داشتنی ترین افراد نزد دیگران بودند.

و یا همانطور که قبلا خواندید، دقیقا به همین دلیل مردم بتمن را بیشتر از سوپرمن دوست دارند !

کامل بودن و کمال گرایی فاصله ای بین فرد و اطرافیانش ایجاد میکند. اما اگر شما ابتدا نزد خودتان بپذیرید که تنها یک انسان هستید مانند دیگران باعث میشود دیگران نیز نسبت به شما چنین فکر کنند و شما را از خودشان بدانند. افرادی که بیشترین اشتباهات را مرتکب مشوند و البته قبول میکنند نزد دیگران مقبول ترند.

برای مثال استیو جابز هنگام ارائه تلفن همراه آیفون آنرا به بهترین نحو ارائه داد طوری که سیل تقاضا در فروشگاه های اپل جاری شد اما بعد از گذر چند روز مشکلی در تلفن های همراه اپل پدیدار شد که مشتریان ناراضی جلوی فروشگاه های اپل برای پس گرفتن پولشان صف کشیدند.

استیو جابز نیز با مشورت چند روانشناس تبلیغاتی شرکت، در یک گردهمایی بر روی سن رفت و جمله اش را چنین شروع کرد

“ما کامل نیستیم و این را میدانیم انسان هستیم و ممکن است اشتباه کنیم.
اشتباه از طرف شرکت اپل بود و اپل تمام خسارات شما را پرداخت خواهد کرد. عذر میخواهیم.“

یک چنین سخنرانی کوتاه چنان تاثیری قدرتمندی داشت که کسی فکر نمیکرد مشتریان عصبانی نه تنها درخواست خسارت نکردند و فقط خواهان رفع مشکل تلفن های همراهشان شدند بلکه برای همیشه به برند اپل وفادار بمانند…




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 6 بهمن 1395 | 20:59 | نویسنده : m |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.